Support & Verkstad

Behöver du hjälp eller har du frågor kring ett IT-Relaterat problem så kan du kontakta oss via e-post eller telefon och få support.Om du är företagskund med ett aktivt serviceavtal så är enklare typ av telefonsupport kostnadsfri.För utökad support via telefon eller fjärrstyrning så debiteras detta enligt serviceavtal eller enligt våra Supportpriser.

Kontakta supporten genom att ringa 0510-40 28 00 eller e-posta till support@thelindata.se

Thelin Data Fjärrsupport
Få hjälp av supporttekniker genom fjärrstyrning. Notera att detta ej är kostnadsfritt utan normal timdebitering gäller. Klicka på bilden nedan och välj att Köra och tillåta programmet.

 

Teamviewer Host
Klicka på bilden för att ladda ner och installera Teamviewer Host.
Följ anvisningarna genom installationen. Vid fråga om du tillåter programmet att köras väljer du Ja. Denna fråga kan man få ett flertal gånger.


Verkstad

Thelin Data AB har en serviceverkstad där du som företagskund eller privatperson kan får hjälp med en rad olika tjänster.

Det är även här vi reparerar de datorer som vi tagit med oss för ytterligare översyn från våra kunder.

Som företagskund så är din serviceorder prioriterad och går före i reparationsledet vilket leder till kortare reparationstid.

 

Vi erbjuder bland annat:

· Reparation & felsökning

· Rensning från virus

· Uppgraderingar

· Ominstallationer

· Kopiering av filer från gammal dator

 

Normal reparationstid är ca 3-5 arbetsdagar, detta bestäms av hur många serviceordrar som behandlas för tillfället samt om just dina reservdelar finns i lager hos distributör.

Thelin Data AB, Skaragatan 33, 531 33 Lidköping, Tel: 0510-40 28 00, E-post: info@thelindata.se